Who was i kidding förra inlägget?

Jag föll halvvägs ner i träsket.

Jag skjuter upp vägning en tid, för så fort jag tänker på det så upplever jag stor ångest eftersom jag inte skött mig. Men nu måste jag bara göra det här. Jag får inte skylla på stress längre. Om man lever ett stressigt liv så är det snällaste och bästa man kan göra får sin kropp att ge bra och varierad näring. Varför ge kroppen skit när jag pressar den och den lyder. Jag är skyldig mig och min kropp bra och lagom stora portioner mat och inte överdrivet mycket med socker heller.

Jag har varit mer trött och haft mer cravings än tidigare, så jag funderade på om jag har någon slags brist i min kropp. Jag har iaf börjat med Mitt val -vegetarian tabletter som innehåller mer av det som jag kanske missar. Jag är lite dålig på att få i mig ordentligt med järn tror jag som finns i dessa tabletter. Så nu kanske man känner sig som en människa snart igen.

Och, stort OCH, så måste jag röra på mig mer. Ju mer jag känner att jag inte orkar, desto mer behöver jag det. Så tror jag absolut att det är. Jag orkar mer sen om jag tränar för att konditionen blir bättre och min kropp frigör en massa bra-iga hormoner då. Dessutom så börjar mörkret falla på mer och mer för var dag, så att vistas ute i solen för att fylla på D-vitamindepåerna är jättebra det också.

Nu har jag rensat tankarna lite och känner att jag måste ta hand om mig bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!